- To dzień oczekiwany przez mieszkańców od dawna - podkreślił starosta tczewski Tadeusz Dzwonkowski, nawiązując do wieloletnich starań o znalezienie środków na remont zabytkowego obiektu.
I etap szacowanej na kilka lat przebudowy mostu będzie dotyczył remontu jej najstarszej części, czyli trzech przęseł autorstwa Carla Lentz'a z połowy XIX wieku. Historyczna konstrukcja stalowa zostanie poddana kompleksowej renowacji, a cała nawierzchnia jezdna zostanie wymieniona na płytę ortotropową, składającą się na jezdnię oraz nowe, poszerzone ciągi: pieszy i rowerowy (po obu zewnętrznych stronach mostu). Ponadto zakłada się wykonanie remontu wózka serwisowego (poruszającego się po górnej krawędzi konstrukcji mostu) oraz wykonanie drugiego, nowego wózka.
- Mamy doświadczenie w realizacjach na obiektach historycznych i o podobnej konstrukcji - zapewnia Andrzej Banaszak, prezes zarządu firmy Banimex. - Niedawno zakończyliśmy budowę mostu kratowego nad Wisłokiem w Przeworsku, remontowaliśmy też wiadukt kolejowy o konstrukcji nitowanej w Sosnowcu. Z pewnością nie będzie to łatwe zadanie, ale trudno wskazać jego najtrudniejszy element. Czasami to, co wydaje się najtrudniejsze, okazuje się najprostsze.
Na plac budowy wykonawca wejdzie w kolejny poniedziałek, 20 lipca, ale ostatecznego harmonogramu prac jeszcze nie ma. Wiadomo, że firma będzie miała 18 miesięcy czasu na wykonanie zadania.
Szacowany koszt realizacji zadania (roboty budowlane i nadzory: inwestorski, konserwatorski, ornitologiczny, archeologiczny) wyniesie 29,19 mln złotych.
Jakie ograniczenia w ruchu pojawią się wraz z rozpoczęciem remontu mostu? Tego dowiesz się sięgając po piątkowe, papierowe wydanie „Dziennika Tczewskiego”!
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?