Osoby, które po najbliższym weekendzie złożą w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Tczewie wniosek o wydanie dowodu osobistego, otrzymają dokument wykonany według nowego wzoru. Choć o zmianie wiadomo już od jakiegoś czasu, pewne rozwiązania wciąż budzą niepewność wśród obywateli. Podstawowa wątpliwość dotyczy braku adresu zameldowania. Polacy zastanawiali się, czy załatwienie spraw urzędowych, bankowych czy teleusługowych wymagać teraz będzie dodatkowych kosztów?
- Niektóre instytucje wobec braku adresu zameldowania na nowych dowodach mogą wymagać od klientów dodatkowego zaświadczenia o zameldowaniu - przyznaje Gabriela Kaczmarek, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich UM. - Niestety, zgodnie z ustawą skarbową wydawane są bezpłatnie tylko na określone cele. W innych przypadkach niezbędne będzie wniesienie opłaty w wysokości 17 zł.
Na jakie cele otrzymamy bezpłatne zaświadczenia?
- Na potrzeby emerytalno-rentowe, socjalne, szkolne i dla Powiatowego Urzędu Pracy - wymienia Kaczmarek.
Czy zatem jako obywatele mamy powody do zmartwień?
Czytaj więcej w piątkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Tczewskiego".
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?