Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie mają dość tłoku w autobusie nr 502

Piotr Rąpalski
"Czy ciemno, czy jasno, w 502 zawsze ciasno" - tym hasłem podróżujący codziennie najważniejszą linią autobusową łączącą Nową Hutę, Stare Miasto i Bieżanów dają upust swojej wściekłości.

"Czy ciemno, czy jasno, w 502 zawsze ciasno" - tym hasłem podróżujący codziennie najważniejszą linią autobusową łączącą Nową Hutę, Stare Miasto i Bieżanów dają upust swojej wściekłości. W godzinach szczytu, kiedy ludzie jadą do pracy lub z niej wracają, w autobusie panuje niemiłosierny tłok. Grupa pasażerów stworzyła nawet specjalną stronę internetową, która ma obudzić służby miejskie.

Twórcy strony internetowej www.tlok.info namawiają internautów, żeby zasypywali Zarząd Dróg i Transportu, jak i krakowskie MPK mailami wzywającymi do zajęcia się sprawą - Uznaliśmy, że miarka się przebrała. Dlatego zrobimy wszystko, aby przekonać ZDiT do umożliwienia nam jazdy w ludzkich warunkach - zapewnia Wojciech Maj, współtwórca portalu.
Pasażerowie domagają się wprowadzenia na trasie bardziej pojemnych autobusów i zwiększenia częstotliwości kursów. Chcą również, aby przywrócono linię pomocniczą, która jakieś dwa lata temu odciążała autobus 502. - To była linia przyspieszona 521.

Od samego początku cieszyła się dużą popularnością, a w 502 było przez to przynajmniej trochę luźniej - przypomina Wojciech Maj. - Niestety, po kilku miesiącach linia została skrócona, co doprowadziło do zmniejszenia ilości jeżdżących nią pasażerów. To zaś stało się pretekstem do jej zlikwidowania - dodaje.

Zarząd Dróg i Transportu odpiera zarzuty i nie czuje się winny, że krakowianie jeżdżą w tak fatalnych warunkach. - Rozkłady jazdy nie są wyssane z palca, ale wynikają z badań ruchu - tłumaczy Jacek Bartlewicz, rzecznik ZDiT. - Autobus 502 jeździ z odpowiednią częstotliwością, co 15 minut. Co więcej na większości tej trasy linia pokrywa się z liniami tramwajowymi. Pasażerowie mają możliwość wyboru alternatywnego środka podróży - dodaje Bartlewicz.

Jednak według pasażerów przystanki, gdzie wsiada najwięcej ludzi, tzn: "Pilotów", "Wiślicka" i "os. Strusia" nie mają połączenia tramwajowego z centrum miasta. Inni wybierają 502, a nie tramwaj, ponieważ jest to najszybsze połączenie pierwszej obwodnicy z największymi osiedlami Nowej Huty. Jadąc 502 np. spod "Bagateli" do "DH Wanda" podróżują aż o 12 minut krócej, niż gdyby wsiedli do tramwaju nr 14.

ZDiT zapewnia, że zależy mu na komforcie pasażerów - Przeanalizujemy sytuację w 502 - obiecuje Bartlewicz. - Możliwe, że zdecydujemy się na wprowadzenie większego autobusu przegubowego na tej trasie - zapowiada rzecznik.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto