Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przygotuj samochód na sezon jesienno-zimowy

Materiał Partnera Zewnętrznego
Nie daj się zaskoczyć zimie, ani wiecznie zaskakiwanym przez nią drogowcom. W tym roku to Ty zrób aurze niespodziankę i przygotuj się na trudne warunki atmosferyczne.

OLEJ SILNIKOWY
Jeśli od zmiany oleju w silniku przejechałeś już więcej niż 10 000 kilometrów lub dawno go nie wymieniałeś, koniec jesieni to idealny moment na wymianę. W ten sposób przygotujesz silnik do bardziej wytężonej pracy w zimniejszych miesiącach, kiedy dokładne i szybkie smarowanie jest tak kluczowe. Świetnym produktem jest półysntetyk Valvoline MaxLife 10W40. To zaawansowany technologicznie olej regenerujący silnik. W jego specjalny skład wchodzą m.in. środki konserwujące uszczelki, które spowalniają lub całkiem likwidują problem zużywania oleju. Bardzo dobrze sprawdzi się w autach o przebiegu 100 000 km i większym, gdyż spowalnia zużywanie i starzenie się jednostki napędowej. Substancje oczyszczające zapobiegną powstawaniu osadów.
Valvoline MaxLife zapewni też łatwy rozruch w niskich temperaturach, więc nie zatrzesz silnika zimą.

OPONY
Zgodnie ze wskazówkami specjalistów, ogumienie zimowe powinno zmieniać się, gdy średnie temperatury dzienne spadną poniżej 7 stopni Celsjusza. Warto wymieniać opony nawet wcześniej, żeby nie stać w niekończących się kolejkach w zakładach wulkanizacyjnych. Zwróć uwagę na firmę Vredestein. Holenderski producent tworzy ogumienie nieprzerwanie od prawie 70 lat, ale korzenie firmy sięgają 1908 roku. Ich produkty używane były nawet w rajdach Monte Carlo. Model Snowtrac 3 zapewnia świetną przyczepność podczas gwałtownych manewrów dzięki wielostopniowemu rowkowi podłużnemu, a także dzięki zmiennej głębokości bieżnika. Autorska mieszanka silikonowo-polimerowej gwarantuje, że guma ma świetne właściwości jezdne na śniegu, a także na nawierzchni mokrej i suchej. Z kolei technologia Centre Shift System – przesunięcie obustronnych profili względem osi opony sprawia, że są bardzo ciche (klasa C). Rowki poprzeczne oraz liczne lamele sprawnie i szybko odprowadzają śnieg i wodę na boki.

ŁAŃCUCHY
Są miejsca, w których nawet najlepsze ogumienie przegra w walce z warunkami atmosferycznymi. Gdy droga jest skuta lodem lub obficie pokryta białym puchem, możesz zastosować łańcuchy śniegowe. Polskie przepisy pozwalają na to zawsze wtedy, gdy wymaga tego pogoda.
Na rynku dostępne są bardzo wytrzymałe i zapewniające kontrolowanie toru jazdy w zimie łańcuchy Eco. Wykonane z nierdzewnej, ocynkowanej stali posłużą zapewne dłużej niż same opony. Ich diamentowy wzór zapobiega poślizgom bocznym. Żeby je założyć nie musisz unosić ani skręcać kół. Posiadają certyfikaty: niemiecki TÜV/GS i austriacki ÖNORM V5117, które potwierdzają ich rewelacyjne właściwości. Pamiętaj żeby zakładać je na oś napędową swojego auta i żeby nie przekraczać bezpiecznej prędkości, czyli około 40 km/h. Po przejechaniu około 50 metrów, dociągnij je dla pewności. Dzięki nim zdobędziesz niedostępne dotychczas miejsca, ale pamiętaj - po zjechaniu z oblodzonej lub ośnieżonej trasy, zdejmij łańcuchy, by nie zostawiać za sobą smugi iskier.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto