Ranking awaryjności samochodów TUV 2018. Sprawdź swoje auto!

Jest już nowy raport o awaryjności samochodów. Zaprezentowało go Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TÜV). Jeżeli zamierzasz kupić samochód, lub sprawdzić swoje cztery kółka - kliknij w zdjęcia powyżej. W galerii prezentujemy pełny ranking - listę samochodów pogrupowanych wg. wieku - zaczynając od 2-3 letnich, a na 10-12 letnich kończąc. Kliknij w galerię zdjęć - i sprawdź pełną listę Raportu TUV 2018.

Raport TUV 2018 - ranking awaryjności samochodów

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego publikuje swoje raporty nieprzerwanie od 1973 r. Ma zatem ogromne doświadczenie w tworzeniu zestawień, pokazujących usterkowość aut trafiających w Niemczech na obowiązkowe badania techniczne.

Ranking aut, tworzony rokrocznie przez niemiecki TÜV nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli. Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania stwierdzone jedynie podczas obowiązkowych, okresowych badań technicznych samochodów w Niemczech, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut.

Jakie auta są najbardziej awaryjne?

TÜV grupuje auta według wieku i określa odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im niższy, tym model bardziej niezawodny. Instytucja bierze pod uwagę wykryte podczas przeglądów usterki, które stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Samochody dzieli na następujące grupy: dwu- i trzyletnie, cztero- i pięcioletnie, sześcio- i siedmioletnie, ośmio- i dziewięcioletnie oraz dziesięcio- i jedenastoletnie.

O czym mówią badania techniczne samochodu?

Raport TÜV powstaje na podstawie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie Niemiec. Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego ma największy udział w takich przeglądach. Drugą pod względem liczby przeprowadzonych badań technicznych instytucją w Niemczech jest DEKRA,czyli Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych, a trzecią GTÜ czyli Towarzystwo Nadzoru Technicznego. Przeglądy są prowadzone również przez inne podmioty z sektora nadzoru technicznego, ale mają one niewielki udział w rynku tych usług.

Badania techniczne aut wyglądają podobnie jak w Polsce, są jednak bardziej wnikliwe i obejmują większą liczbę punktów kontrolnych. Sprawdza się sprawność hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego, zwracając jednocześnie uwagę na zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. Istotne jest, że każde badanie przebiega tak samo i obejmuje ten sam zestaw czynności kontrolnych. W ten sposób można obiektywnie i w pełni porównywalnie z innymi ocenić każdy samochód opuszczający stanowisko diagnostyczne. Do statystyki pobiera się jedynie dane o istotnych usterkach a końcowy wynik określa się udziałem aut z poważnymi usterkami w całkowitej liczbie zbadanych egzemplarzy danego modelu.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum oraz Politykę Prywatności.

31.10.2018, 13:35

Hyundai i20 przez 6 lat wymienione 3 żarówki w światłach mijania, gumka przy wycieraczce na tylnej szybie
Hyundai Elantra Comfort, dopiero rok. Kompletnie NIC się nie dzieje.
Raport pod niemieckie samochody zamówiony, dziękuję za uwagę.

24.09.2018, 14:40

Ja jeździłem fiatem 125 przez 3 lata i też się nie psuł. pozniej miałem mazdę i się zepsuła. Przecież tu jest średnia z kilkunastu albo i z kilkuset przebadanych aut

21.03.2018, 11:10

zmanipulowany ranking, nie ma żadnego lexusa, bo by wszystkich zjadł

14.02.2018, 09:43

A ja od 7 lat Foresterem. Nie było żadnych uszkodzeń i awarii. Może dlatego nie ma go w rankingu

22.11.2017, 11:17

Uwaga - robione pod samochody niemieckie, była już o tym mowa. Zmanipulowany i kłamliwy. Jeżdżę Toyota Avensis, 1 awaria na 9 lat. Tyle w temacie.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować Nie działa? Spróbuj wyłączyć Adblock samodzielnie w ustawieniach.