Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podczas sprzedaży przedmiotu na jednej z platform zakupowych 53-letni mieszkaniec Tczewa przez nieuwagę stracił 10 tysięcy złotych!

Jakub Staniszewski
Jakub Staniszewski
Pixabay
Każdego miesiąca policjanci odnotowują przypadki oszustw internetowych. Oszuści wymyślają nowe metody, aby wyłudzić pieniądze. Ostatnio jedną z najpopularniejszych metod jest oszustwo BLIK. Podczas sprzedaży przedmiotu na jednej z platform zakupowych 53-letni mieszkaniec Tczewa przez nieuwagę stracił 10 tysięcy złotych. Apelujemy o rozwagę i ostrożność.

Mimo wielu apeli o zachowaniu ostrożności przy transakcjach w Internecie oraz o tym, by nie wchodzić w podejrzane linki i nie udostępniać wrażliwych danych finansowych osobom trzecim policjanci wciąż przyjmują zgłoszenia związane z oszustwami internetowymi. Ostatnio częstym sposobem dokonywania przestępstw, jest oszustwo BLIK.Oszust wysyła wiadomość, która zwykle sugeruje użytkownikowi, aby kliknął odsyłacz w celu wprowadzenia swoich informacji osobistych. Po uzupełnieniu formularza oszust otrzymuje wszystkie niezbędne dane, aby móc dokonać wypłaty pieniędzy z bankomatu.

- W jaki sposób uniknąć tego oszustwa? Jeżeli użytkownik otrzymał wiadomość od firmy, banku lub operatora poczty elektronicznej, z której usług nie korzysta – powinien zachować ostrożność przy jej odczytywaniu lub usunąć taką korespondencję. W przypadku otrzymania wiadomości od nadawcy podającego się za operatora poczty elektronicznej czy banku, w którym użytkownik posiada konto, należy go dokładnie przeczytać. Ponadto, jeżeli nadawca prosi o podanie loginu, hasła itp. to również powinno wzbudzić naszą czujność, ponieważ żadna z legalnie funkcjonujących firm, czy banków, nie żąda podawania takich informacji. Jeżeli mamy wątpliwości co do autentyczności wiadomości, należy sprawdzić ją na oficjalnej stronie firmy, wpisując jej adres w wyszukiwarce, nigdy za pomocą linku podanego w otrzymanej wiadomości. Należy pamiętać, że przestępcy zainteresowani są wszelkiego rodzaju danymi, nie tylko związanymi z systemami płatności internetowych - mówi st. post. Katarzyna Ożóg.

W środę tczewscy policjanci odnotowali przypadek oszustwa BLIK. W tym przypadku oszust skontaktował się, aby kupić przedmiot wystawiony na jednej z platform zakupowych. Fałszywy kupujący wprowadził w błąd co do transakcji, wysyłając 53-latkowi link z fałszywą stroną, gdzie miał wpisać swoje dane, przez co oszust uzyskał dostęp do konta mężczyzny. Oszust wygenerował kod BLIK, za pomocą którego wypłacił 10 tysięcy złotych z konta mieszkańca Tczewa.

- Przypominamy, aby nie otwierać linków lub załączników podanych w wiadomościach e-mail, które wzbudzają wątpliwości, ponieważ mogą one zawierać szkodliwe oprogramowanie lub będą łączyły nas z fałszywymi adresami służącymi do wyłudzenia pieniędzy, lub kradzieży tożsamości - mówi st. post. Katarzyna Ożóg.

Wszelkich płatności bankowych dokonywać z wykorzystaniem protokołu https (oznaczony ikoną w kształcie kłódki), który zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych. Warto też wyświetlić certyfikat poświadczający bezpieczną transmisję danych, gdyż bardziej wyrafinowani sprawcy przestępstw potrafią użyć protokołu https, ale nie posiadają certyfikatu bezpieczeństwa.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto