Święto handlowców obchodzone było już w czasach PRL-u. Pracownicy handlu świętowali wówczas w pierwszą niedzielę po 29 stycznia. Święto obchodzone jest również w innych krajach, w różnych terminach: w Islandii — w pierwszy poniedziałek sierpnia, w Rosji — w marcu. To okazja, by docenić pracę przedstawicieli handlowych, sprzedawców czy account managerów. Choć w branży zmienia się nazewnictwo niektórych stanowisk, to cel jest zawsze ten sam – sprzedać z zyskiem.
Według danych statystycznych handel jest sektorem odpowiadającym za prawie 1/3 polskiej gospodarki oraz 1/4 zatrudniania pracowników! Liderem jest handel hurtowy i detaliczny, transport, zakwaterowanie i przemysł spożywczy – wynika z danych Urzędu Statystycznego Unii Europejskiej. W 2019 roku ten sektor odpowiadał za ponad jedną czwartą wartości dodanej brutto – 26%.
Dobry sprzedawca powinien posiadać nienaganny wizerunek, który od początku wzbudza zaufanie w relacji z klientem. Ubiór, postawa, tembr głosu i zachowanie w relacji handlowej mają ogromny wpływ na to, co klient pomyśli o produkcie i o firmie.
Wśród cech idealnego handlowca specjaliści najczęściej wymieniają:
-Komunikatywność
-Umiejętność budowania relacji z innymi
-Nastawienie na klienta
-Umiejętność radzenia sobie z konfliktami
-Umiejętność aktywnego słuchania niezbędna w celu rozpoznawania potrzeb klienta
-Wiedza na temat reprezentowanego przez siebie przedsiębiorstwa
Dziś jest Dzień Handlowca. Doceńmy zatem prace sprzedawców, handlowców, którzy niejednokrotnie muszą mierzyć się jako pierwsi z naszym niezadowoleniem. W ten dzień okażmy im więcej wsparcia, aniżeli krytyki!
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?