Akcja „150 cm” to kampania społeczna, mająca pokazać, jak ważna jest odległość samochodu od wyprzedzanego roweru. Stan naszej infrastruktury drogowej wciąż pozostawia wiele do życzenia. Uszkodzenia poboczy oraz brak wystarczającej ilości tras rowerowych sprawiają, że podczas wyprzedzania rowerów powinniśmy zachować szczególną ostrożność.
- Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, zwiększenie komfortu rowerzystów oraz uświadomienie kierowców jak ważna jest odległość od wyprzedzanych rowerzystów – wyjaśnia Marek Bury, prezes Stowarzyszenia „Rowerowy Tczew”. - Wiele osób z tego właśnie powodu rezygnuje z dwóch kółek. Brakuje dróg rowerowych, a infrastruktura drogowa pozostawia wiele do życzenia. Jest zaniedbana, brakuje szerokich, bezpiecznych poboczy. Dlatego uważamy, że rowery powinny być włączone do ruchu drogowego. Nie ma się czego bać! Wystarczy, że na jezdni będą panowały dobre relacje pomiędzy rowerzystami a kierowcami. Na jezdni rower jest lepiej widoczny i ma więcej możliwości manewrów.
Naklejki promujące akcję wykonane są na trwałej, elastycznej folii, która umożliwia naklejenie ich na samochody, sakwy rowerowe itd. Mają rozmiar 15 x 6 cm.
Uwaga: naklejki przeznaczone są wyłącznie na własny użytek. Zabrania się handlowania naklejkami, przyklejania ich na cudze samochody, znaki drogowe, słupy i inne miejsca do tego nie przeznaczone.
Naklejki będzie można otrzymać bezpłatnie w czwartek, 21 listopada, w Fabryce Sztuk, o godzinie 17.00 w sali 101, na początku spotkania z Danielą Kamińską - utalentowaną triatlonistką z Tczewa.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?