Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy w Tczewie powstanie matematyczne miejsce? Trwają zapisy na dodatkowe zajęcia matematyczne dla dzieci!

Jakub Staniszewski
Jakub Staniszewski
Pixabay
Czy w Tczewie powstanie matematyczne miejsce, które wciągnie dzieci i młodzież w fascynujący świat matematyki? Jak podkreślają pomysłodawcy, wszystko zależy od mieszkańców Tczewa i ich zainteresowania tym pomysłem.

- Wszystko zależy od tego, czy w Tczewie będzie zainteresowanie takim miejscem. Rozważamy otwarcie placówki w Tczewie lub w Gdańsku. Ma być to miejsce, które zachwyci Wasze dzieci magią i pięknem matematyki - mówią organizatorzy.

Organizatorzy proszą o wypełnienie tego formularza.

Będą odbywać się tutaj zajęcia dodatkowe z matematyki oparte na amerykańskim stylu nauczania, czyli:

  • metodzie Petera Liljedahla tworzenia „myślących klas” (Building Thinking Classrooms),
  • nauczaniu opartym na projektach (Project Based Learning - PBL),
  • zastosowaniu matematyki w życiu codziennym (Real-Life Applications of Mathematics),
  • nauczaniu przez odkrywanie (Inquiry Based Learning),
  • grywalizacji (Gamification),
  • połączeniu matematyki ze sztuką (Math & Art Projects and STEAM Education).

Na lekcjach będą wprowadzane elementy matematyki po angielsku.

Co to wszystko oznacza? Co w tym wspaniałego?

Myślenie jest niezbędne w procesie uczenia się, a jeśli uczniowie nie myślą, nie uczą się. Tworzenie „myślących klas” to kreowanie uczniów, którzy są w stanie zaangażować się w każdy problem, którzy są w stanie pracować w każdej grupie i wspólnie sobie pomagać. To uczniowie, którzy chcą odkrywać coraz więcej, którzy wierzą w swoje możliwości.

Nauka oparta na projektach (PBL) to coś więcej niż edukacja matematyczna.

- Zaproszenie uczniów do projektu sprawia, że lekcje matematyki są naprawdę fajne, wciągające i niezapomniane. Nauczanie projektowe daje uczniom możliwość rozwijania kompetencji kluczowych, w tym współpracy, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, kreatywności, logicznego i interdyscyplinarnego myślenia - mówią pomysłodawcy projektu - Daje uczniom możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności poprzez stawianie czoła wyzwaniom i rozwiązywanie rzeczywistych problemów oraz utrzymuje zaangażowanie uczniów. Uczniowie mogą pracować we własnym tempie i nawet nie zdają sobie sprawy, że się uczą. Daje uczniom większą kontrolę nad uczeniem się, pozwalając im podejmować własne decyzje.

Połączenie matematyki i sztuki zwiększa kreatywność wśród uczniów. Wzmacnianie zdolności artystycznych pozytywnie wpływa na umiejętności związane z matematyką. To połączenie powoduje, że umysł myśli w nowy i nieoczekiwany sposób.

Grywalizacja/gamifikacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier np. do pobudzania do nauki. Gry i Escape Roomy, które motywują uczniów do rozwiązywania zadań poprzez zdobywanie punktów, przechodzenie do kolejnych etapów i wygrywanie. Stworzenie wciągającej fabuły powoduje, że dziecko chce przejść dalej i samo sięga do książek, aby znaleźć poprawny wynik. Każdy z nas potrzebuje motywacji, więc dlaczego nie motywować dzieci do nauki poprzez połączenie jej z grami?

Wszyscy wiemy, że dzieci uczą się najlepiej:

  • gdy coś je zaciekawi i chcą się dowiedzieć o tym czegoś więcej,
  • gdy nie są oceniane, mogą eksperymentować i popełniać błędy,
  • gdy pracują w grupie z innymi dziećmi, wspólnie coś tworzą,
  • gdy mogą działać, zaangażować inne zmysły, mogą dotknąć, zobaczyć, manipulować.

Zajęcia będą prowadzone w formie warsztatowej, w ruchu i poprzez działanie. Matematykę będzie można „dotknąć”, dzięki temu, że placówka będzie wyposażona w nowoczesne pomoce edukacyjne. Pomysłodawcy mają na celu rozbudzić w uczniach zainteresowanie matematyką, umożliwić im jej odkrywanie i doświadczanie. Tematy będą prowadzone zgodnie z podstawą programową, ale będą również wykraczać poza jej ramy.

- Planujemy również prowadzić warsztaty dla nauczycieli oraz zajęcia dla szkół. Jedna ze współzałożycielek, tworzy matematyczne materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata (USA, Australia, Włochy, Indie), które skupiają się nauczaniu opartym na projektach, zastosowaniu matematyki w życiu codziennym, nauczaniu przez odkrywanie oraz na połączeniu matematyki ze sztuką, jako członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki prowadzi warsztaty dla nauczycieli matematyki o nauczaniu projektowym i innowacyjnym podejściu do nauczania matematyki, jest prelegentką Empatycznej Edukacji, co roku bierze udział w kilku konferencjach australijskich i amerykańskich, z których czerpie mnóstwo inspiracji na kreatywne metody uczenia - mówią organizatorzy.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto