Nietypowa ekspozycja powstała w ramach projektu „Wisłą”, transmitowanego na żywo rejsu po Wiśle, który odbył się w październiku br. z Płocka przez Tczew do Gdańska.
- W tym roku zabraliśmy użytkowników Facebooka na pokład naszej łódki, aby pokazać im piękno polskiej przyrody, ale także przybliżyliśmy im wiele ciekawych, lokalnych inicjatyw i stojących za nimi ludzi - mówi Robert Bednarski kierujący działalnością Facebooka w regionie. - Przekazanie Oculusów, czyli okularów VR do Muzeum Wisły w Tczewie to ostatni etap naszej przygody. Bardzo nas cieszy, że zebranymi podczas niej wrażeniami możemy dzielić się dalej. Mam nadzieję, że odwiedzający muzeum zachwycą się Wisłą i jej nieodkrytym pięknem, tak jak my podczas rejsu.
Przygody załogi Facebooka na trasie między Płockiem a Gdańskiem śledziło na żywo ponad 2 mln internautów. Łódź pokonała trasę 260 km na wodzie oraz 70 km lądem, odwiedzając po drodze m. in. Ciechocinek, Bydgoszcz, Grudziądz i Tczew. Nagranie rejsu z zamontowanej na łodzi kamery 360o zostało zarejestrowane właśnie z myślą o Muzeum Wisły w Tczewie. Od teraz zwiedzający mogą podziwiać nadwiślańskie krajobrazy również w wirtualnej rzeczywistości. Film trwa około 25 minut i pokazuje najciekawsze momenty rejsu.
- Okulary VR będą doskonałym uzupełnieniem ekspozycji naszego muzeum - podkreśla Przemysław Węgrzyn, kierownik Działu Edukacji w Narodowym Muzeum Morskim, którego oddziałem jest placówka w Tczewie. - W ramach wizyty odwiedzający będą mogli przenieść się na chwilę w wirtualny świat i doświadczyć magii Wisły. Planujemy wykorzystanie wystawy szczególnie podczas zajęć dla grup szkolnych, odwiedzających naszą placówkę. Będzie to dla nich ciekawy i rozwijający element edukacyjny.
- Mamy nadzieję, że nowa atrakcja spodoba się odwiedzającym naszą placówkę - powiedziała podczas przekazania prezentu od Facebooka Ewa Sidor, kierownik Muzeum Wisły w Tczewie.
- Na początku tego roku w Londynie organizowaliśmy dużą konferencję dla liderów społeczności z całej Europy, którzy przyznali, że brakuje im popularyzowania tego, co robią na co dzień - wyjaśniał Jan Ściegienny z Facebook Polska. - Tak narodził się projekt „Wisłą”. Liczymy na to, że Oculus z filmem będzie dodatkową atrakcją na ciekawej ekspozycji w muzeum, szczególnie dla młodych ludzi, którzy wychowują się z nowoczesnymi technologiami i dla nich to środowisko jest niekiedy bardziej naturalne niż dzikie brzegi Wisły.
Projekt „Wisłą” był pierwszym tego typu przedsięwzięciem Facebooka w Polsce. Oprócz trwającej łącznie ponad 26 godzin transmisji na żywo, załoga łodzi spotykała się z lokalnymi społecznikami, pasjonatami i aktywistami, którzy dzielili się swoją wiedzą nie tylko o rzece, ale także o życiu codziennym na przyległych jej terenach. Rozmowy dotyczyły m. in. ochrony przyrodniczego charakteru Wisły, odtworzenia transportu pasażerskiego w Płocku czy organizacji spływów kajakami i gondolami. Wszystkich spotkanych rozmówców łączy jedno: pasja do Wisły. Wywiady poprowadzone przez podróżnika i wideo blogera Piotra „Gdzie Bądź” Jurkowskiego dostępne są na profilu Facebook Polska. Materiały z wyprawy „Wisłą” można znaleźć również na tej samej stronie.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?