- Czemu jak Superbohater? Jest to nawiązanie do postaci Batmana jaki wystąpił w naszym filmie promującym kampanię. Batman był postacią ratującą rowerzystę wręczając mu oświetlenie rowerowe - wyjaśniają pomysłodawcy kampanii skierowanej do rowerzystów. Według naszych obserwacji bez oświetlenia na tczewskich ulicach poruszają się głównie mężczyźni w wieku do 30 lat, stąd luźna forma kampanii.
Po co w ogóle światła?
- Światła są po to, by widzieć i być widzianym - tłumaczą. - Kolory świateł mają konkretne znaczenie. Biały z przodu informuje nas, że obiekt będzie przeważnie stał lub poruszał się w naszą stronę. Czerwony z tyłu ostrzega, że widzimy tył innego pojazdu i że taki obiekt będzie stał lub się oddalał. Obowiązek posiadania oświetlenia na rowerze jest uregulowany w przepisach i za jego brak można otrzymać mandat.
W ramach kampanii powstał film promocyjny jaki będzie wyświetlany w mediach społecznościowych. Ponadto opracowano ulotki i plakaty skierowane do rowerzystów. Materiały trafią do tczewskich szkół, firm oraz instytucji.
- Oprócz tego jak co roku będziemy wypatrywać rowerzystów na tczewskich ulicach i wręczać im oświetlenie rowerowe - mówi Grzegorz Pawlikowski, inspektor do spraw polityki rowerowej w tczewskim magistracie.
Kampania jest skierowana do osób poruszających się na rowerach. Tematem kampanii jest edukacja w zakresie oświetlenia rowerowego jako obowiązkowego elementu podnoszącego bezpieczeństwo na drodze.
Kampania jest realizowana w ramach projektu pt.: „Budowa węzła integracyjnego Tczew wraz z trasami dojazdowymi, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.”.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?