W 2019 r. kontynuowana będzie budowa drogi rowerowej wzdłuż remontowanej ul. Gdańskiej, która umożliwi połączenie Suchostrzyg z Bulwarem Nadwiślańskim dla jednośladów. Mają też powstać kolejne odcinki Wiślanej Drogi Rowerowej. Z działań „miękkich” urzędnicy zapowiadają kontynuację konkursów „Rowerowy Maj”, „Rowerem do Pracy” oraz działań edukacyjnych z zakresu nauki jazdy na rowerze dla szkół oraz dla osób dorosłych. Na wiosnę przyszłego roku ma być już w pełni gotowy System Roweru Metropolitalnego Mevo, którego pierwsze elementy pojawią się w Tczewie jeszcze jesienią tego roku.
- Co do pozostałych działań to będą one wynikały z tego, co zaproponują mieszkańcy, oraz z możliwości budżetowych miasta - dodaje Grzegorz Pawlikowski, inspektor ds. polityki rowerowej i mobilności w tczewskim ratuszu.
Infrastruktura rowerowa w Tczewie rośnie w oczach, podobnie jak liczba rowerzystów, co pośrednio wpływa na niebezpieczne sytuacje na ścieżkach rowerowych, a przede wszystkim na przejazdach przez ulicę. Pomijając kwestię, kto jest bardziej winien - kierowcy czy rowerzyści - coraz bardziej są potrzebne działania, które przyczynią się do wzrostu poziomu bezpieczeństwa miłośników jazdy na dwóch kółkach.
- Nie uważam, że ta kwestia jest nierozstrzygalna - mówi Grzegorz Pawlikowski. - Wręcz przeciwnie. Zgodnie z art. 27 ust. 1a. ustawy Prawo o ruchu drogowym, kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.
Czytaj więcej w piątkowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego"!
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?