Trwa wycinka suchych drzew przy DK22 Czarlin - Knybawa (Tczew - Malbork).
DK22 pomiędzy węzłem Czarlin a mostem przez Wisłę w Knybawie zostanie rozbudowana zgodnie z parametrami dla klasy technicznej GP (drogi głównej ruchu przyśpieszonego).
Obecnie trwają tam pracę związane z wycinką suchych drzew.
Jesienią 2024 roku odcinek Czarlin-Knybawa ma być gotowy
Odcinek „22” między Czarlinem a mostem na Wiśle miał być już dawno gotowy. W 2017 roku GDDKiA do realizacji tego zadania wybrała konsorcjum złożone z firm Trakcja, Masfalt oraz AB Kauno Tiltai, które ze wszystkim miało się uwinąć do listopada 2019 roku, ale nie wyrobiło się w terminie. Ba – jak wówczas informowała GDDKiA - wykonawca nie przystąpił do prac po zimie w 2020 r. i nie zadeklarował terminu wznowienia robót.
W sierpniu 2020 r. inwestorowi wyczerpała się cierpliwość i rozwiązał kontrakt.
Pomimo licznych działań podjętych przez GDDKiA oraz wydawanych przez inżyniera kontraktu kilkunastu wezwań do poprawy w celu zmobilizowania wykonawcy do realizacji inwestycji zgodnie z umową, nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie – tłumaczyła swoją decyzję GDDKiA.
Wiosną 2021 roku gdański oddział GDDKiA szukał wykonawcy, który dokończy inwestycję do tej pory zrealizowaną – jak oszacowano - na poziomie 47 proc. Wówczas jednak wszystkie oferty były wyższe od 16,85 mln zł, które planował przeznaczyć na ten cel inwestor, więc przetarg unieważniono. Kolejny ogłoszono ponad rok później. Tym razem wynik był odmienny. Wykonawca wybrany, kontrakt podpisany, prace mogą ruszać.
- Budowa zakończy się w październiku 2024 r., to jest 16 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Koszt prac wyniesie ok. 50,5 mln zł. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości oraz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu samochodowego i pieszo-rowerowego. Rozbudowa będzie mieć też pozytywne znaczenie dla środowiska ze względu na budowę przejść dla zwierząt wraz z ogrodzeniami naprowadzającymi oraz budowę ekranów akustycznych – wylicza Piotr Michalski.
Zakres inwestycji
DK22 pomiędzy węzłem Czarlin a mostem przez Wisłę w Knybawie zostanie rozbudowana zgodnie z parametrami dla klasy technicznej GP (drogi głównej ruchu przyśpieszonego).
Oprócz wykonania nawierzchni drogi, dokończona zostanie budowa m.in. ciągów pieszo-rowerowych, systemu odwodnienia i oświetlenia. Prace budowlane obejmą także przebudowę obiektów mostowych, w tym wiaduktu nad linią kolejową. W ramach zadania zostaną wybudowane dwie zatoki przeznaczone do kontrolowania pojazdów przez uprawnione służby (po jednej dla każdego kierunku ruchu).
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?