Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podczas sprzedaży przedmiotu na jednej z platform zakupowych 53-letni mieszkaniec Tczewa przez nieuwagę stracił 10 tysięcy złotych!

Jakub Staniszewski
Jakub Staniszewski
Pixabay
Każdego miesiąca policjanci odnotowują przypadki oszustw internetowych. Oszuści wymyślają nowe metody, aby wyłudzić pieniądze. Ostatnio jedną z najpopularniejszych metod jest oszustwo BLIK. Podczas sprzedaży przedmiotu na jednej z platform zakupowych 53-letni mieszkaniec Tczewa przez nieuwagę stracił 10 tysięcy złotych. Apelujemy o rozwagę i ostrożność.

Mimo wielu apeli o zachowaniu ostrożności przy transakcjach w Internecie oraz o tym, by nie wchodzić w podejrzane linki i nie udostępniać wrażliwych danych finansowych osobom trzecim policjanci wciąż przyjmują zgłoszenia związane z oszustwami internetowymi. Ostatnio częstym sposobem dokonywania przestępstw, jest oszustwo BLIK.Oszust wysyła wiadomość, która zwykle sugeruje użytkownikowi, aby kliknął odsyłacz w celu wprowadzenia swoich informacji osobistych. Po uzupełnieniu formularza oszust otrzymuje wszystkie niezbędne dane, aby móc dokonać wypłaty pieniędzy z bankomatu.

- W jaki sposób uniknąć tego oszustwa? Jeżeli użytkownik otrzymał wiadomość od firmy, banku lub operatora poczty elektronicznej, z której usług nie korzysta – powinien zachować ostrożność przy jej odczytywaniu lub usunąć taką korespondencję. W przypadku otrzymania wiadomości od nadawcy podającego się za operatora poczty elektronicznej czy banku, w którym użytkownik posiada konto, należy go dokładnie przeczytać. Ponadto, jeżeli nadawca prosi o podanie loginu, hasła itp. to również powinno wzbudzić naszą czujność, ponieważ żadna z legalnie funkcjonujących firm, czy banków, nie żąda podawania takich informacji. Jeżeli mamy wątpliwości co do autentyczności wiadomości, należy sprawdzić ją na oficjalnej stronie firmy, wpisując jej adres w wyszukiwarce, nigdy za pomocą linku podanego w otrzymanej wiadomości. Należy pamiętać, że przestępcy zainteresowani są wszelkiego rodzaju danymi, nie tylko związanymi z systemami płatności internetowych - mówi st. post. Katarzyna Ożóg.

W środę tczewscy policjanci odnotowali przypadek oszustwa BLIK. W tym przypadku oszust skontaktował się, aby kupić przedmiot wystawiony na jednej z platform zakupowych. Fałszywy kupujący wprowadził w błąd co do transakcji, wysyłając 53-latkowi link z fałszywą stroną, gdzie miał wpisać swoje dane, przez co oszust uzyskał dostęp do konta mężczyzny. Oszust wygenerował kod BLIK, za pomocą którego wypłacił 10 tysięcy złotych z konta mieszkańca Tczewa.

- Przypominamy, aby nie otwierać linków lub załączników podanych w wiadomościach e-mail, które wzbudzają wątpliwości, ponieważ mogą one zawierać szkodliwe oprogramowanie lub będą łączyły nas z fałszywymi adresami służącymi do wyłudzenia pieniędzy, lub kradzieży tożsamości - mówi st. post. Katarzyna Ożóg.

Wszelkich płatności bankowych dokonywać z wykorzystaniem protokołu https (oznaczony ikoną w kształcie kłódki), który zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych. Warto też wyświetlić certyfikat poświadczający bezpieczną transmisję danych, gdyż bardziej wyrafinowani sprawcy przestępstw potrafią użyć protokołu https, ale nie posiadają certyfikatu bezpieczeństwa.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto