Nośniki reklamowe nie mogą zasłaniać widoku na zabytkowe kamienice oraz ich detale, ani wisieć na balkonach, czy w oknach. Nie mogą też mieć formy ekranów projekcyjnych i neonów. Ich kolorystyka i kompozycja musi być spójna. Wielkość, kształt oraz kolory reklamy trzeba każdorazowo uzgadniać z konserwatorem zabytków.
- Zależy nam, aby właściciele budynków na Starym Mieście wiedzieli, jakiego rodzaju reklamy mogą stosować bez szkody dla obiektów zabytkowych i zabytkowego obszaru staromiejskiego - informuje Małgorzata Mykowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Zachęcamy do stosowania tych reguł i liczymy na współpracę przy odnowie historycznej dzielnicy.
- My też chcemy, aby starówka piękniała i przyciągała mieszkańców i turystów, ale konieczność wymiany reklam uderzy nas po kieszeniach - martwi się jeden z właścicieli sklepu na Starym Mieście, który chce pozostać anonimowy. - I tak już ledwo wiążemy koniec z końcem. Po tym, jak powstała galeria handlowa, mamy coraz mniej klientów.
Ulotkę można otrzymać w Urzędzie Miejskim, w Domu Przedsiębiorcy oraz w Fabryce Sztuk. Można ją też pobrać z miejskiej strony internetowej.
Czytaj więcej w piątkowym, papierowym wydaniu Dziennika Tczewskiego
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?