Pierwszy przetarg miałby dotyczyć okresu 1,5-rocznego, a kolejny umowy, którą władze miasta ze zwycięskim w postępowaniu przewoźnikiem podpiszą na aż 8 lat.
- W takim kierunku prawdopodobnie będziemy iść - potwierdza Przemysław Boleski, dyrektor Zakładu Usług Komunalnych w Tczewie.
Takie rozwiązanie spowodowane jest nie tylko z bardziej rozbudowanymi procedurami przygotowawczych do przetargu, który ma dotyczyć umowy 8-letniej, ale także z datą uruchomienia wspólnego biletu metropolitalnego, którego system obejmie też Kartę Miejską w Tczewie, a który miałby zacząć funkcjonować w 2020 r. Umowa z obecnym przewoźnikiem, konsorcjum firm Meteor oraz Irex-3 obowiązuje z kolei do końca czerwca 2019 r. Zwycięska w przetargu firma obsługiwałaby więc tczewską komunikację do końca 2020 r., a 1 stycznia 2021 r. zaczęłaby obowiązywać 8-letnia umowa z przewoźnikiem wyłonionym w kolejnym przetargu. Tymczasem nie brakuje głosów, że przetarg na 1,5 roku faworyzuje Meteora, ponieważ jest to zbyt krótki okres, aby był wystarczająco atrakcyjny finansowo dla innych przewoźników.
- Trudno mówić o faworyzowaniu kogokolwiek, w przetargu może wziąć udział każdy chętny i nikt nigdy nie powiedział, że będziemy rozmawiać tylko z jednym przewoźnikiem - komentuje dyrektor Boleski. - Przetarg dotyczący umowy na krótszy okres czasu może zostać ogłoszony na początku przyszłego roku.
Czytaj więcej w piątkowym wydaniu "Dziennika Tczewskiego"!
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?