W marcu firma Meteor musiała zapłacić dwie kary w łącznej wysokości 34 tys. zł, ponieważ zamówione autobusy były niezgodne ze specyfikacją przetargową. Okazało się, że MAN-y mają m. in. zbyt małą liczbę siedzeń i są one nieprawidłowo ustawione, z kolei w mercedesach stwierdzono zbyt małą liczbę okien uchylnych.
- Po ogłoszeniu wyników przetargu nie mieliśmy szans, aby zdążyć z realizacją warunków w terminie - mówi Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału Meteora. - Jesteśmy na ukończeniu realizacji wymogów wynikających ze specyfikacji zamówienia. Kamery są już w każdym pojeździe, a właśnie testujemy komunikaty głosowe zapowiadające przystanek, przy którym akurat zatrzymuje się autobus. Każdy pojazd jest też wyposażony w GPS oraz ekrany z mapą Tczewa. Jeszcze w tym roku tczewianie będą mieli możliwość doładowania karty miejskiej przez internet.
Po Tczewie jeździ 30 autobusów, w tym pięć w rezerwie. Najmłodsze są MAZ-y z 2014 r., a najstarsze MAN-y z 1995 r. Ile osób nimi podróżuje?
- Postanowiliśmy przygotować statystykę, która odpowiedziałaby nam na pytanie, kiedy miejski autobus rzeczywiście pełni rolę komunikacji zbiorowej, a kiedy taksówki - wyjaśnia Stanisław Smoliński z Miejskiego Zarządu Dróg w Tczewie. - Średnia ilość przewiezionych pasażerów na jeden kilometr przejazdu autobusu w Tczewie wynosi blisko 3 osoby. To poziom podobny dla przewoźników miejskich w innych miastach naszego kraju. Zleciliśmy już szczegółowe liczenie pasażerów.
Czytaj więcej w czwartkowym, papierowym wydaniu „Dziennika Tczewskiego”.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?