Jak zatem wygląda poziom aktywności w dojazdach rowerem / hulajnogą / autobusem czy też w dotarciu pieszo do przedszkola i szkoły w maju?
Poziom frekwencji wyniósł 54,8 proc.:
- 39,5 proc. wśród przedszkoli i zerówek,
- 69,0 proc. dla klas 1,
- 74,8 proc. dla klas 2
- 73,4 proc. dla klas 3.
Sprawdziliśmy również jak często dzieci docierały do przedszkoli i szkół bez dowożenia samochodem. Ustaliliśmy, że aktywne podróże to min. 3 dojazdy do przedszkoli i szkół gdzie dziecko dotarło rowerem / hulajnogą / autobusem lub pieszo. Aktywność we wszystkich placówkach kształtowała się na poziomie 77,2 proc.:
- 65,5 proc. wśród przedszkoli i zerówek,
- 89,9 proc. dla klas 1,
- 93,5 proc. dla klas 2
- 89,0 proc. dla klas 3.
- Daje nam to łącznie 17 873 aktywnych podróży do przedszkola i szkoły w maju - mówi Grzegorz Pawlikowski, odpowiedzialny za politykę rowerową w Tczewie. - W kampanii uczestniczy 1632 dzieci.
Program edukacyjny kampanii MIŁO! w mieście polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole na podstawie opracowanych scenariuszy oraz nagradzaniu naklejkami dzieci w okresie marzec-czerwiec za docieranie do i z przedszkoli oraz szkół (klasy 0-3) rowerem, hulajnogą, pieszo oraz autobusem. Jest to pierwsza kampania, która zachęca do poruszania się pieszo i autobusem.
Przedszkolaki oraz uczniowie i uczennice klas 0-3, uczestniczą w zajęciach budujących pozytywne skojarzenia z ruchem pieszym, rowerowym, a także z komunikacją publiczną. Dzieci uczą się jak bezpiecznie poruszać się po mieście oraz ćwiczą czujność podczas spacerów i dojazdów na hulajnodze i rowerze.
Dzieci otrzymały dedykowane kampanii zeszyty ćwiczeń. Są one podzielone na działy odpowiadające poszczególnym miesiącom kampanii. Zeszyt ćwiczeń ze scenariuszami jest prowadzony w ramach realizowanej podstawy programowej, a nie w formie zajęć dodatkowych. Program edukacyjny ma wspomóc nauczyciela w realizacji podstawy programowej, kładąc dodatkowy nacisk na mobilność aktywną, która występuje obecnie w małym zakresie.
- Rezygnując z dojazdów samochodem do szkoły i przedszkola, sprawiamy, że okolice placówek oświatowych są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, bo nie są zastawione parkującymi czy wykonującymi różne manewry autami - uważa Grzegorz Pawlikowski. - Wpłynie to też na lepszą jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli.
Sponsorem nagród w kampanii jest firma FLEX. Kampania jest realizowana przez Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?