Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tczew. Jak podsumowano I edycję kampanii Miło! w mieście - są powody do zadowolenia

Krystyna Paszkowska
Krystyna Paszkowska
I edycja kampanii MIŁO! w mieście zbliża się ku końcowi. Kampania ma na celu zmniejszenie odsetka dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół. W kampanii uczestniczy 6 szkół i 12 przedszkoli. Maj był pierwszym miesiącem, w którym dzieci mogły w pełni uczestniczyć w kampanii. Wcześniejsze miesiące były poprzerywane przez zdalne nauczanie.

Jak zatem wygląda poziom aktywności w dojazdach rowerem / hulajnogą / autobusem czy też w dotarciu pieszo do przedszkola i szkoły w maju?

Poziom frekwencji wyniósł 54,8 proc.:

- 39,5 proc. wśród przedszkoli i zerówek,

- 69,0 proc. dla klas 1,

- 74,8 proc. dla klas 2

- 73,4 proc. dla klas 3.

Sprawdziliśmy również jak często dzieci docierały do przedszkoli i szkół bez dowożenia samochodem. Ustaliliśmy, że aktywne podróże to min. 3 dojazdy do przedszkoli i szkół gdzie dziecko dotarło rowerem / hulajnogą / autobusem lub pieszo. Aktywność we wszystkich placówkach kształtowała się na poziomie 77,2 proc.:

- 65,5 proc. wśród przedszkoli i zerówek,

- 89,9 proc. dla klas 1,

- 93,5 proc. dla klas 2

- 89,0 proc. dla klas 3.

- Daje nam to łącznie 17 873 aktywnych podróży do przedszkola i szkoły w maju - mówi Grzegorz Pawlikowski, odpowiedzialny za politykę rowerową w Tczewie. - W kampanii uczestniczy 1632 dzieci.

Program edukacyjny kampanii MIŁO! w mieście polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole na podstawie opracowanych scenariuszy oraz nagradzaniu naklejkami dzieci w okresie marzec-czerwiec za docieranie do i z przedszkoli oraz szkół (klasy 0-3) rowerem, hulajnogą, pieszo oraz autobusem. Jest to pierwsza kampania, która zachęca do poruszania się pieszo i autobusem.

Przedszkolaki oraz uczniowie i uczennice klas 0-3, uczestniczą w zajęciach budujących pozytywne skojarzenia z ruchem pieszym, rowerowym, a także z komunikacją publiczną. Dzieci uczą się jak bezpiecznie poruszać się po mieście oraz ćwiczą czujność podczas spacerów i dojazdów na hulajnodze i rowerze.

Dzieci otrzymały dedykowane kampanii zeszyty ćwiczeń. Są one podzielone na działy odpowiadające poszczególnym miesiącom kampanii. Zeszyt ćwiczeń ze scenariuszami jest prowadzony w ramach realizowanej podstawy programowej, a nie w formie zajęć dodatkowych. Program edukacyjny ma wspomóc nauczyciela w realizacji podstawy programowej, kładąc dodatkowy nacisk na mobilność aktywną, która występuje obecnie w małym zakresie.

- Rezygnując z dojazdów samochodem do szkoły i przedszkola, sprawiamy, że okolice placówek oświatowych są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, bo nie są zastawione parkującymi czy wykonującymi różne manewry autami - uważa Grzegorz Pawlikowski. - Wpłynie to też na lepszą jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli.


Sponsorem nagród w kampanii jest firma FLEX. Kampania jest realizowana przez Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto