18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Bazer odwiedził szkoły podstawowe w Tczewie. Superbohater uczy jak przeciwdziałać przemocy

Przemysław Zieliński
PRZEMYSŁAW ZIELIŃSKI
Bazer, czyli superbohater kampanii mającej na celu nauczyć dzieci jak przeciwdziałać przemocy, odwiedził uczniów Szkół Podstawowych nr 11 i 12 w Tczewie. Dzieci z „dwunastki” odebrały główną nagrodę w konkursie pt. „Bazer w akcji”na najlepszą pracę.

Wizyty Bazera były kolejnymi z cyklu spotkań w ramach kampanii społeczno - edukacyjnej „Moc Bazera czyni bohatera”. Superbohater obdarował maluchy prezentami i każdemu podopiecznemu wręczył gwizdek pomocnika Bazera. Przeprowadził też lekcje na temat agresji i przemocy oraz sposobów radzenia sobie z nimi. Dzieci wzięły udział w aktywizujących konkursach przygotowanych przez superbohatera, miały również okazję obejrzeć filmik przedstawiający dzień z życia Bazera.

- Program akcji był realizowany przez naszych nauczycieli w ramach godzin wychowawczych w klasach 0 - 6 - wyjaśnia nam Joanna Wierzbicka, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 11 w Tczewie. - To atrakcyjna forma dotarcia do dzieci z ważnym przekazem. Po każdych zajęciach każdy z uczniów otrzymuje specjalną odznakę jako dowód uczestnictwa. Akcja idealnie pasuje do naszego tegorocznego hasła wychowawczego „Jestem kulturalny”. Uczymy dzieci rozwiązywania konfliktów bez użycia przemocy.

Niedawno, 6 grudnia, Bazer odwiedził też uczniów ze Starogardu Gdańskiego i Pelplina. W sumie w akcji uczestniczyło 86 szkół podstawowych z województwa pomorskiego czuje potrzebę edukowania dzieci w zakresie przeciwdziałania przemocy w szkołach. We wrześniu, wraz z pierwszym dzwonkiem, rozpoczął się też cykl lekcji informacyjno - edukacyjnych dla uczniów.

Celem wizyt Bazera w szkołach jest pokazywanie dzieciom, jak właściwie reagować na przemoc i inne trudne wydarzenia. Pomocą superbohatera jest gwizdek, którym alarmuje
o niebezpiecznych sytuacjach i zwraca uwagę dorosłych na grożące niebezpieczeństwo. Gwizdek otrzymują też uczestnicy zajęć edukacyjnych. Akcja przeznaczona jest dla uczniów szkół podstawowych, ale skierowana jest także do ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli.

- Rzeczywiście w szkołach zdarzają się akty przemocy - nie tylko fizycznej, ale i psychicznej. Dzieci nie wiedzą, jak zachowywać się w takich sytuacjach i niejednokrotnie mogą reagować agresją lub wycofaniem, dlatego zdecydowałam się poprzeć akcję „Moc Bazera czyni bohatera”. Akcja uczy dzieci, jak mogą reagować na niebezpieczne zachowania - mówi Malwina Musiał, psycholog dziecięcy.

Podczas 30-minutowych spotkań Bazer opowiada maluchom, czym jest przemoc i agresja, jak je rozpoznawać i jak radzić sobie z nimi. Wykorzystuje przy tym materiały dydaktyczne dedykowane kampanii.

W ramach kampanii uczniowie otrzymują legitymacje Pomocnika Bazera, do których zbierają odznaki „Reaguję! Pomagam! Informuję!” - każda świadczy o zdobyciu kolejnych umiejętności w walce z przemocą. Organizatorzy przygotowali też trzy serie komiksów dla szkół biorących udział w projekcie. Dodatkowo wychowawcy prowadzą zajęcia edukacyjne uczące najmłodszych między innymi rozróżniania złości, przemocy i agresji oraz sposobów reagowania na te zjawiska. Właśnie z myślą o nauczycielach i wychowawcach przygotowano przykładowe scenariusze takich lekcji, które można pobrać ze strony internetowej kampanii. Akcja potrwa do końca roku kalendarzowego.

- Do zainicjowania kampanii zainspirowały nas głosy środowisk szkolnych wskazujących na narastające zjawisko przemocy wśród najmłodszych. Postanowiliśmy więc zadziałać prewencyjnie i nauczyć dzieci już w podstawówkach, jak reagować na akty przemocy zwłaszcza tej szkolnej. Do tej pory reakcja na kampanię jest pozytywna - mówi Alojzy Bończa Tomaszewski, członek Lions Klub Gdańsk Neptun.

- Kampania „Moc Bazera czyni bohatera” jest kolejną inicjatywą społeczną realizowaną przy naszej współpracy, tym razem występujemy w roli partnera strategicznego. Wspieramy kampanię, ponieważ porusza ważny i trudny temat społeczny, który wciąż stanowi duże wyzwanie dla całego środowiska szkolnego. Widać to właśnie teraz, w trakcie akcji, na przykładzie pomorskich szkół podstawowych, gdzie zainteresowanie lekcjami i spotkaniami z Bazerem, superbohaterem akcji, nie słabnie - mówi Grzegorz Blachowski, Kierownik Działu Strategii i Projektów, Grupa GPEC.

Organizatorem kampanii jest Lions Clubs International, organizacja prospołeczna o ponad 90-letniej tradycji. Partnerem Strategicznym pierwszej edycji wydarzenia została Grupa GPEC. Patronem medialnym jest także „Dziennik Bałtycki”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto