Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pacjenci skarżą się na opieszałość szpitala w Tczewie

Przemysław Zieliński
PRZEMYSŁAW ZIELIŃSKI
Pacjenci szpitala w Tczewie skarżą się, że w dniu wypisu nie otrzymują karty informacyjnej leczenia szpitalnego. Tymczasem nakazuje to rozporządzenie ministra zdrowia. Dlaczego tak się dzieje?

Rozporządzenia ministra zdrowia jasno określają zasady otrzymywania przez pacjenta karty informacyjnej leczenia szpitalnego. Wyznaczają też termin jej wręczenia, a więc dzień wypisu z placówki. Tymczasem do naszej redakcji dotarły skargi pacjentów szpitala w Tczewie, żalących się, że na dokument musieli czekać nawet dwa tygodnie. Pretensje dotyczą „interny” oraz oddziału chirurgicznego.

- Niewydanie karty informacyjnej z leczenia szpitalnego niezwłocznie po zakończeniu hospitalizacji jest naruszeniem obowiązków szpitala względem pacjenta - wyjaśnia tymczasem Krystyna Barbara Kozłowska, p.o. rzecznika praw pacjenta. - Fakt niewydania karty pacjent od razu powinien zgłosić do dyrektora placówki. Jeżeli pomimo takiego działania karta nie zostanie wydana sprawę można zgłosić do rzecznika praw pacjenta.

Zwłoka w wydaniu karty informacyjnej po pierwsze pozbawia pacjenta informacji o dalszych zaleceniach po hospitalizacji, jak również może opóźnić kontynuację leczenia w warunkach ambulatoryjnych.

Nowy prezes Szpitali Tczewskich S.A., Maciej Bieliński, zapewnia, że wyjaśni problem pacjentów.

Czytaj więcej w piątkowym, papierowym wydaniu „Dziennika Tczewskiego”!

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto