Rozporządzenia ministra zdrowia jasno określają zasady otrzymywania przez pacjenta karty informacyjnej leczenia szpitalnego. Wyznaczają też termin jej wręczenia, a więc dzień wypisu z placówki. Tymczasem do naszej redakcji dotarły skargi pacjentów szpitala w Tczewie, żalących się, że na dokument musieli czekać nawet dwa tygodnie. Pretensje dotyczą „interny” oraz oddziału chirurgicznego.
- Niewydanie karty informacyjnej z leczenia szpitalnego niezwłocznie po zakończeniu hospitalizacji jest naruszeniem obowiązków szpitala względem pacjenta - wyjaśnia tymczasem Krystyna Barbara Kozłowska, p.o. rzecznika praw pacjenta. - Fakt niewydania karty pacjent od razu powinien zgłosić do dyrektora placówki. Jeżeli pomimo takiego działania karta nie zostanie wydana sprawę można zgłosić do rzecznika praw pacjenta.
Zwłoka w wydaniu karty informacyjnej po pierwsze pozbawia pacjenta informacji o dalszych zaleceniach po hospitalizacji, jak również może opóźnić kontynuację leczenia w warunkach ambulatoryjnych.
Nowy prezes Szpitali Tczewskich S.A., Maciej Bieliński, zapewnia, że wyjaśni problem pacjentów.
Czytaj więcej w piątkowym, papierowym wydaniu „Dziennika Tczewskiego”!
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?