Suchy port, o którym obszernie pisaliśmy przed dwoma tygodniami, zamierza zbudować PCC Intermodal S.A. z Gdyni. Inwestycja będzie nowoczesnym centrum logistycznym i zapleczem przeładunkowo - dystrybucyjnym dla portów morskich Trójmiasta.
Podczas sesji Rady Powiatu Tczewskiego radny Ludwik Kiedrowski dopytywał, w jaki sposób inwestor chce sprawić, że ruch samochodów ciężarowych z kontenerami ominie miasto.
- Liczymy na to, że nasz terminal zostanie odpowiednio dobrze skomunikowany z autostradą A1 - mówił Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal S.A. - Inwestycja ta jest wpisana do strategicznych planów województwa pomorskiego. Pozwoliłoby to ominąć Tczew. Taka droga przyda się też innym lokalnym firmom. Powinno ją wybudować państwo, bo inwestycja leży w jego interesie.
Z kolei radną Barbarę Matysiak zaniepokoiło, czy lokalna infrastruktura kolejowa, i sami mieszkańcy, jest przygotowana na przyjęcie 120 dodatkowych pociągów towarowych dziennie.
- Ruch pociągów będzie się odbywał głównie nocą - odpowiedział przedstawiciel inwestora. - Poza tym, zdaniem kolejarzy, układ torowy węzła w Zajączkowie jest wykorzystywany dzisiaj w mniej niż w 7 proc. Może więc obsłużyć dwanaście razy więcej pociągów niż obecnie.
Czytaj więcej o planach inwestora w piątkowym, papierowym wydaniu Dziennika Tczewskiego
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?