Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy budżet obywatelski Tczewa. Od 26 stycznia 2024 r. można zgłaszać projekty

Andrzej Gurba
Andrzej Gurba
Wyniki głosowania powinny być znane do 4 października 2024 roku. Wsparcie otrzymają zadania, na które oddano największej liczbę głosów (aż do wyczerpnia puli).
Wyniki głosowania powinny być znane do 4 października 2024 roku. Wsparcie otrzymają zadania, na które oddano największej liczbę głosów (aż do wyczerpnia puli). Andrzej Gurba
Rusza nowa edycja budżetu obywatelskiego w Tczewie. Od 26 stycznia do 16 lutego 2024 roku mieszkańcy miasta, niezależnie od wieku, mogą zgłaszać swoje propozycje do realizacji w 2025 roku. Do podziału jest jeden milion złotych.

Budżet obywatelski Tczewa. Duże i małe projekty

Pula na wykonanie zadań w ramach budżetu obywatelskiego wynosi 1 milion złotych. Limit na duże projekty to 800 tysięcy złotych, a na małe projekty 200 tysięcy złotych. W przypadku dużych przedsięwzięć koszt jednego zadania nie może przekroczyć 250 tysięcy złotych, a w przypadku małych 25 tysięcy złotych.

Podstawowe wymogi budżetu obywatelskiego Tczewa

Małgorzata Mykowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Tczewie informuje o podstawowych wymogach, jakie muszą spełniać zgłaszane projekty.

  • projekt może zgłosić mieszkaniec Tczewa,
  • mieszkaniec może zgłosić dowolną liczbę projektów,
  • projekt należy złożyć na formularzu, który jest do pobrania ze strony: www.bo.tczew.pl. W formularzu, oprócz danych autora projektu należy załączyć także m.in.: opis projektu, lokalizację, szacunkowy koszt realizacji,
  • do formularza zgłoszenia projektu należy obowiązkowo dołączyć listę mieszkańców popierających projekt zawierającą podpisy co najmniej 20 mieszkańców (wzór listy mieszkańców do pobrania na www.bo.tczew.pl),
  • proponowane projekty muszą być zadaniami inwestycyjnymi, których zakres mieści się w zadaniach własnych gminy,
  • przedsięwzięcia muszą być możliwe do zrealizowania w trakcie roku budżetowego,
  • przedsięwzięcia są zlokalizowane na terenie, do którego gmina posiada tytuł prawny, uprawniający do dysponowania na cele umożliwiające realizację projektu oraz utrzymanie jego efektu przez okres co najmniej 5 lat. W przypadku braku tytułu prawnego do terenu na dzień zgłoszenia projektu, jego autor zobowiązany jest przedstawić oświadczenie właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości o zobowiązaniu do nieodpłatnego oddania gminie do dysponowania na cele umożliwiające realizację projektu oraz utrzymanie jego efektu przez okres co najmniej 5 lat,
  • przedsięwzięcia są zlokalizowane na terenach o uregulowanym stanie prawnym (np. nie planuje się ich sprzedaży, użyczenia, oddania w najem),
  • projekty muszą być wykonalne technicznie, tzn. są możliwe do realizacji w założonym terminie, biorąc pod uwagę dostępność rzeczową i organizacyjną zasobów niezbędnych do wykonania projektu oraz przeprowadzenia niezbędnych działań formalnoprawnych,
  • przedsięwzięcia po wykonaniu muszą być ogólnodostępne dla mieszkańców,
  • planowane projekty muszą być zgodne z planem zagospodarowania przestrzennego miasta Tczewa,
  • projekty nie mogą zakładać wykonania wyłącznie planu lub dokumentacji technicznej na realizację zadania,
  • planowane przedsięwzięcia nie mogą zakładać wykonania tylko jednego z elementów (etapów) realizacji projektu.

Do 14 lipca 2024 roku, po wcześniejszej weryfikacji zadań, podany zostanie termin głosowania na projekty. Wyniki głosowania powinny być znane do 4 października 2024 roku. Wsparcie otrzymają zadania, na które oddano największej liczbę głosów (aż do wyczerpania puli).

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto