„Rowerowy Maj” ma zachęcić najmłodszych tczewian do jak najczęstszego korzystania z dwóch kółek jako zdrowego środka transportu. A kiedy na rower przesiądą się najmłodsi, być może przykład ze swoich latorośli wezmą też rodzice. Głównym celem jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. Kampania zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach: szkolnym, klasowym i indywidualnym. O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej placówce szkolnej lub klasie.
- Tym razem chęć udziału w kampanii zgłosiło 10 szkół, a więc dwie więcej niż przed rokiem, co przekłada się na liczbę 5,5 tys. uczniów - podkreśla Grzegorz Pawlikowski, inspektor do spraw polityki rowerowej i mobilności w tczewskim ratuszu. - Kampania wystartuje 7 maja. Nowością jest zbieranie danych przez specjalną aplikację.
Uczniowie, którzy przyjadą do szkoły w sposób aktywny, np. na rowerze lub rolkach, otrzymają dwie naklejki. Jedną przykleją w rowerowym dzienniku, a drugą na klasowym plakacie „Rowerowego Maja”. Dzięki temu będzie można zliczyć liczbę podróży. Zadbają o to nauczyciele. O wyniku szkoły lub klasy zadecyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby uczniów w szkole lub klasie. Formuła kampanii przewiduje nagrody indywidualne dla aktywnych uczestników, nagrodę dla najlepszej klasy w szkole i najlepszej szkoły w mieście. Patronem medialnym kampanii jest „Dziennik Bałtycki”.
Urząd Miejski zachęca też lokalnych przedsiębiorców do udziału w nowym konkursie „Miejsca przyjazne rowerzystom”. Konkurs ma na celu stworzenie mapy lokali gastronomicznych i hotelowych, w których rowerzyści natrafią na udogodnienia.
- Chcemy zaangażować lokalnych przedsiębiorców do stwarzania przestrzeni dostępnych rowerzystom oraz pokazać im, że niskim nakładem finansowym i czasowym można podnieść atrakcyjność obiektów usługowych - wyjaśnia Grzegorz Pawlikowski. - Zamierzamy wspierać przedsiębiorców wskazując im np. jakie stojaki spełniają standardy bezpieczeństwa, jak dostosować parking dla rowerzystów czy jak wzbogacić swoją ofertę pod kątem osób przemierzających miasto na rowerze.
Obiekty zgłaszane do konkursu powinny spełnić warunki określone regulaminem jako obowiązkowe (są to m. in. możliwość bezpłatnego uzupełnienia bidonu czy bezpieczny teren do parkowania). Regulamin opisuje dwie kategorie warunków: obowiązkowe i dodatkowe. Im więcej punktów zdobędzie zgłoszony lokal, tym większa szansa na certyfikat. Konkurs trwa przez cały rok, a kapituła, czyli Zespół ds. Polityki Rowerowej, podejmie decyzje o przyznaniu certyfikatu. Do wyróżnionego właściciela trafi certyfikat „miejsca przyjaznego rowerzystom” opatrzony podpisem prezydenta i pakiet promocyjny MPR. Informacja o lokalizacji obiektu oraz zdjęcia znajdą się na stronie www.rower.tczew.pl. Tam też można znaleźć formularz zgłoszeniowy, który wraz ze zdjęciami obiektu należy wysłać na adres: [email protected].
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?