Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyniki drugiej edycji kampanii “MIŁO! w mieście” przeprowadzonej w Tczewie

Jakub Staniszewski
Jakub Staniszewski
30 czerwca zakończyła się tegoroczna kampania MIŁO! w mieście. W akcji uczestniczyło w tym roku 2319 dzieci (rok temu 1698) z 7 szkół i 11 przedszkoli, dzięki czemu zmniejszył się znacząco odsetek dzieci dowożonych samochodem do placówek edukacyjnych.

- Przedstawiamy wyniki z maja ponieważ był to najdłuższy (20 dni szkolnych) miesiąc kampanii, z najwyższą frekwencją oraz jego wyniki można porównywać do kampanii Rowerowy Maj jaka była prowadzona kilka lat temu w Tczewie - mówią pracownicy UM w Tczewie.

Jak zatem wygląda poziom frekwencji w dojazdach rowerem/hulajnogą/autobusem, czy też w dotarciu pieszo do przedszkola i szkoły w maju?

Poziom frekwencji wyniósł 69,2% (rok temu 54,5%):

  • 49,9% (rok temu 40,0%) wśród przedszkoli i zerówek,
  • 80,6% (rok temu 68,1%) dla klas 1,
  • 84,3% (rok temu 74,8%) dla klas 2
  • 85,5% (rok temu 73,4%) dla klas 3.

Daje nam to łącznie 32 077 (rok temu 18 515) aktywnych podróży do przedszkola i szkoły w maju.

- Program edukacyjny kampanii MIŁO! w mieście polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole na podstawie opracowanych scenariuszy oraz nagradzaniu naklejkami dzieci w okresie marzec-czerwiec za docieranie do i z przedszkoli oraz szkół (klasy 0-3) rowerem, hulajnogą, pieszo oraz autobusem. Jest to pierwsza kampania, która zachęca do poruszania się pieszo i autobusem - informuję rzeczniczka UM w Tczewie - Rezygnując z dojazdów samochodem do szkoły i przedszkola, sprawiamy, że okolice placówek oświatowych są bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, bo nie są zastawione parkującymi czy wykonującymi różne manewry autami. Wpłynie to też na lepszą jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli.

Dzieci uczestniczące w kampanii otrzymały na zakończenie dyplom oraz talon na lody ze Spółdzielni Lodziarskiej JASNA.

Sponsorem nagród w kampanii jest firma FLEX. Kampania jest realizowana przez Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto