Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zielona woda może płynąć z tczewskich kranów. Co wówczas zrobić?

Przemysław Zieliński
ARCHIWUM
Jeśli w najbliższych dniach zauważysz, że z twojego kranu płynie zielona woda – nie panikuj. Zakład Energetyki Cieplnej w Tczewie sprawdza w ten sposób szczelność tzw. wymienników służących do podgrzewania ciepłej wody. Akcja wymiany nieszczelnych urządzeń ma na celu zminimalizowanie strat ciepła, a więc i kosztów ogrzewania oraz ciepłej wody, które ponoszą mieszkańcy Tczewa.

Akcja w Tczewie rozpocznie się w nocy z niedzieli na poniedziałek (13/14 kwietnia br.). Jeżeli od tego czasu w kranach mieszkańców Tczewa pojawi się woda zabarwiona na kolor zielony, może to oznaczać, że wymienniki są niesprawne i muszą zostać wymienione.

- Barwienie wody to jeden z najlepszych sposobów na wykrycie nieszczelności wymienników służących do wytwarzania ciepłej wody - mówi Andrzej Borkowski, kierownik regionu Tczew w Grupie GPEC. - Ma na celu doskonalenie jakości dostaw ciepła i ciepłej wody.

Barwiona woda nie powinna przedostawać się do instalacji. Jeśli jednak po odkręceniu kurka ciepła woda będzie miała zielone zabarwienie, oznacza to nieszczelność wymiennika wynikającą z jego zużycia. Taką sytuację należy zgłosić ZEC Tczew, a firma w węzłach stanowiących jej własność naprawi lub wymieni urządzenie na własny koszt. W przypadku węzłów stanowiących własność odbiorcy, firma przedstawi możliwe skuteczne rozwiązania.

Akcja przeprowadzana jest za zgodą Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Tczewie. Barwienie wykonywane jest barwnikiem spożywczym, który ma atest higieniczny. Użyta dawka barwnika jest bezpieczna. Nie niszczy instalacji i nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, jednak zabarwionej wody nie można używać do picia i gotowania. Do czasu wymiany urządzeń, do celów spożywczych należy używać zimnej wody. Zabarwiona woda może być natomiast bez przeszkód wykorzystywana do kąpieli czy podlewania ogrodu. Zielonkawa barwa jest nietrwała, więc jeśli zabrudzeniu ulegną tkaniny, wystarczy wypłukać je w czystej wodzie.

Co zrobić, kiedy zaobserwujesz w kranie zieloną wodę?
1. Zadzwoń do:
• Biura Obsługi Klienta ZEC Tczew, tel. 58 531 22 62
lub do:
• Dyspozycji Ruchu, tel. 58 531 68 40

2. W ciągu 24 godzin od zgłoszenia ZEC Tczew wyśle pracowników, aby zlokalizowali nieszczelność wymiennika.

3. W możliwie najszybszym terminie nastąpi wymiana lub naprawa urządzenia. W sporadycznych przypadkach (niestandardowe wymienniki) czas może się wydłużyć ze względu na konieczność sprowadzenia urządzenia z zagranicy. Jeśli wymiennik jest własnością klienta, może on skorzystać z usług GPEC Serwis lub innej firmy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na tczew.naszemiasto.pl Nasze Miasto