Zielone myślenie o transporcie miejskim
Rozpoczęcie działalności TIER w Tczewie doskonale wpisuje się w założenia Programu Ochrony Środowiska oraz działania miasta w zakresie m.in. ochrony klimatu i poprawy jakości powietrza czy redukcji hałasu. Celem TIER jest wsparcie miasta w realizacji zadań z obszaru ekologii i koncepcji inteligentnych miast oraz zmiany mobilności na dobre.
– Cieszymy się, że to właśnie Tczew stał się kolejnym miastem na mapie obecności TIER w Polsce. Zrównoważona mobilność jest dla nas bardzo ważna, a dywersyfikacja środków transportu to kluczowy element na drodze do zmiany nawyków komunikacyjnych na dobre. Wierzymy, że tczewianie polubią jazdę e-hulajnogami nie tylko ze względu na ekologię, lecz również ich praktyczny charakter – mówi Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa.
Nagrody za parkowanie w wyznaczonych strefach
W porozumieniu z władzami miasta, na terenie Tczewa zostały wyznaczone strefy parkowania. Każdy z użytkowników, który zaparkuje e-hulajnogę w jednej ze stref na terenie miasta otrzyma 1 minutę gratis. Dotychczas funkcjonalność ta była aktywna na terenie Trójmiasta, Kołobrzegu, Krakowa, Słupska, Szczecina i Warszawy. Obecnie gratyfikacja za parkowanie w wyznaczonych strefach będzie również przyznawana użytkownikom z Tczewa.
Po zalogowaniu się do aplikacji TIER użytkownik zobaczy mapę z zaznaczonymi obszarami parkingowymi, dzięki czemu będzie mógł przed wyruszeniem w trasę zaplanować jej przebieg oraz punkt końcowy.
Prawidłowe parkowanie e-hulajnogi poza strefą parkowania
W przypadku parkowania poza wyznaczoną strefą należy przestrzegać lokalnych przepisów oraz szanować innych uczestników ruchu. E-hulajnogę można zaparkować na chodniku w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma – jak najbliżej krawędzi chodnika oddalonej od jezdni. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać” do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą (ważne, by nie stawiać hulajnóg obok siebie, a jedną za drugą). W przypadku parkowania hulajnogi na chodniku, szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu.
Bezpieczeństwo jako priorytet
- TIER od czasu debiutu w Polsce w kwietniu 2021 roku podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Dotyczy to nie tylko użytkowników e‑hulajnóg i innych uczestników ruchu, lecz także postrzegania branży przez opinię publiczną. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER przypomina też o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast - mówią pracownicy UM w Tczewie.
Jak zacząć jeździć TIER?
Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER, pobierz aplikację, zarejestruj się i przypisz swoją metodę płatności. Następnie znajdź e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokuj ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji. Aby zakończyć jazdę, znajdź bezpieczne miejsce do zaparkowania, opuść podpórkę, otwórz aplikację TIER i dotknij przycisku „Zakończ przejazd”. Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 59 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 2,70 zł. Nowi użytkownicy, w ciągu 14 dni od rejestracji, mogą wykupić w aplikacji miesięczny pakiet nielimitowanych odblokowań w promocyjnej cenie 1 zł. Na osoby, które już posiadają konto w aplikacji, czeka pakiet 30 dni darmowych odblokowań za 9,90 zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?